Sunday, 17 February 2013

Knihomol

Knížky, které přibyly za posledního půl roku.
Na mé poměry je jich nebývalé množství. Z několika důvodů (psychiatr by se na mně vyřádil) - tím asi nejdůležitějším je strach, že jakmile odejdu z rodného hnízda, bude mi chybět naše obrovská knihovna, a tak pořizuji některé tituly, které už máme, jen pro sebe. V poslední době ale převažuje u mých spontánních nákupů úplně jiný důvod. Nemám totiž čas číst. Sebevíc chci, přečtu si tak jednu knížku za dva měsíce, a tak alespoň jako křeček hromadím stohy literatury "na potom". Abych se měla na co těšit.
Jak je asi vidět, většinu peněz utratím v antikvariátech. Mou jedničkou je ten ve Spálené. Nemá sice bůhvíjakou atmosféru, ale seženu tam skoro vždycky všechno, co chci. Největší bolestí normálních antikvariátů totiž je, že tam lidé (logicky) dávají knihy, které už nechtějí. Řekněte mi, kdo by se dobrovolně zbavoval Dostojevského, Musseta, Nezvala, Kafky, Bulgakova, Topola? Když už se někdo takový najde, nosí svůj sběr asi jen do Spálené, protože, přísahám, jinde jsem na poklady tohoto typu za normální ceny nenarazila.

P.S. - blogger zase řádí, kdyby vás zajímaly fotky v původní kvalitě, stačí je rozkliknout. díky:)

 Kindle používám na knížky nerada (chtěla jsem ho hlavně kvůli skriptům a prezentacím z přednášek, které zvládá perfektně), ale když byly tak levné, alespoň dvě jsem si vybrala.


A na co si momentálně brousím zuby nejvíce? Zrovna louskám Noční práci, potom už nedočkavě vyhlížím Cesty na Sibiř a těším se, že konečně dočtu Idiota. Snad to stihnu dřív, než začne semestr v plném proudu.

Na závěr všetečná otázka: stáli byste o článek shrnující mé knižní favority? Upozorňuji, že by to asi byl pekelně dlouhý výčet.

Klasická knihovna z každého "dětského" pokojíčku - sebelíp zařídíte interiér, téhle zatracené multifunkčnosti se nevyhnete. Je to sice špatně, ale co se dá dělat. Najdete tu všechny typy knih - učebnice z gymnázia (matematiku a fyziku jsem si prozíravě nechala), omyly mládí (Eragon, Eldest), klasicky Harry Pottery, různé knížky více či méně o umění i krásnou literaturu. A taky parfémy, Elle, školní pomůcky a hromadu zbytečností.

6 comments:

  1. Já jsem jeden "objevila" cestou k Národní knihovně. A ten měl celkem atmosféru i. A ano, chceme knižní favority!!

    ReplyDelete
  2. Taky se přimlouvám, ráda objevuji potencionální zajímavé knižní tipy

    ReplyDelete
  3. skvělý výběr, vetšinu mám v plánu:)
    se máš, že jsou všechny tvoje, já musím do kihoven:(
    zúčastni se GA u mě na blogu:)

    ReplyDelete
  4. dělám to uplně stejně - sbírám v antikvariátech do zásoby až budu mít jen svojí knihovnu :) a favority ano!
    a jinak - sem ráda že jsi zase v blogovym světě :)

    ReplyDelete
  5. Eragon je omyl? Vždyt´ je to v pohodě fantasy pro děti..

    ReplyDelete