Monday, 15 April 2013

Veg


Maso jsem nejedla nikdy, ale idea vynechání všech průmyslových živočišných výrobků mě láká čím dál víc. Nechápejte mě špatně - z vajíček od strýčka a mléka z farmy míním vařit dál, ale jsem si dost jista, že nechci jíst hormony a produkty od vystresovaných zvířat. Jsem tedy momentálně ve fázi napůlvegan (protože bez sýra neumím existovat), ale třeba jednou překvapím sebe samou.
Prohlašuji ale, že kožené bundy, bot a kabelek se nevzdám ani s vidinou roztomilých jehňátek a telátek. Toliko k mému alibismu a polovičatému přístupu. I když je fakt, že není nijak překvapivý, protože jsem  jak známo sobec a rozhodně si nic neodpírám z obzvláštní lásky ke zvířeně, ale spíše kvůli sobě.
Ráda bych v budoucnu zdokumentovala pár svých oblíbených veganreceptů, aby byly zachovány pro budoucí generace.

2 comments:

  1. Jídla vypadají dobře :) proč si se rozhodla nejíst maso, když ti nevadí kožený kabelky a bundy? :DD

    ReplyDelete
  2. jak jsem psala - nemám pocit, že by jeden člověk svým přístupem dokázal něco změnit (=když to zvíře nesním já, udělá to někdo jiný. koneckonců vegetarián nejsem, pouze nejím maso - see the difference:)).
    kožené výrobky jsou obecně mezi vegetariány hojně diskutované - nikomu není jasné, jestli škodí životnímu prostředí víc vytváření polyurethanových náhražek (které jsou z ropy, brutálně neekologické a ještě mají slabou výdrž) nebo využívání kůže. bundu nebo kabelku ze zvířete, které se nechová kvůli masu, bych si asi nekoupila, ale myslím si, že využití všech částí zvířete, které bylo poraženo na maso (jako krávy a ovce, z nichž pochází většina využívané kůže), alespoň trochu zmírňuje tu "vraždu". chápeš, když už je mrtvé, přijde mi jako nehorázná neúcta k životu sníst jen jeho část a zbytek vyhodit jako odpad.
    snad jsem to vysvětlila, tohle je shrnutí mnohaletých debat do jednoho odstavce:)

    ReplyDelete